Help
















 
Geen toegang (meer) tot de Urbex TV Mappen?

9 van de 10 problemen kan je zelf oplossen!
Alle Urbex TV Mappen zijn 24u/24 online en beschikbaar.
Je dient de juiste procedures te volgen.
Contact opnemen met Urbex TV heeft dus weinig zin.
Kijk de volgende punten na:



1. Google account
De Urbex TV Mappen zijn beperkt gedeelde Google Maps kaarten die worden beheert door Urbex TV.
Enkel met het Google account dat je ons doorgaf bij de aanvraag van je licentie kan je toegang hebben tot een kaart.
Een licentie = toegang tot een bepaalde kaart.

Belangrijk dus dat je inlogt met het juiste Google account.
Kijk dus goed na of je smartphone/ computer ingelogt is met het correcte Google account op Google Maps.
Zo niet, zal je dus ook geen gedeelde kaarten van Urbex TV zien.




2. Internet connectie
Om deze service te kunnen gebruiken heb je niet alleen een geldig en actief Google account nodig, maar ook een internetverbinding.
Hetzij 3G/ 4G, of WIFI.
Zonder internetconnectie zijn de iconen met de verlaten locaties niet zichtbaar.
Raadpleeg je de kaart via de Google Maps app op het moment dat je geen connectie meer hebt of een hele slechte verbinding..
Dan zullen de iconen verdwijnen en geeft de app een foutmelding.
Je dient dan de beperkt gedeelde kaart opnieuw handmatig te selecteren.
Menu => Mijn Plaatsen => Kaarten => Selecteer een map die beschikbaar is in dit menu.

Zie je geen kaarten van Urbex TV in dit menu?
Dan heb je geen stabiele internetconnectie of heeft je Google Maps app een refresh nodig.
Herstart je smartphone/ tablet.




3. Selecteer de juiste map

Met de Google Maps app kan je 1 gedeelde kaart tegelijk openen.
Kijk dus goed na of de geselecteerde gedeelde kaart wel degelijk de kaart is die jij wilt raadplegen.
Dit zie je in het menu van de Google Maps app:




Staat de gewenste kaart aangegeven maar in het grijs (dus niet in het blauw), zoals in dit voorbeeld:



Dan is de gewenste kaart wel geselecteerd maar uitgeschakeld.
Schakel deze opnieuw in door deze aan te vinken.

 


Probleemoplosser


Ik kan de map niet vinden..
Waar vind je deze map?
We koppelen deze gedeelde kaart op je opgegeven Google account.
Enkel dit Google account kan deze kaarten benaderen voor weergave.
Na het inloggen op je Google account op de Google Maps app (of via maps.google.be) zal je de gevraagde Urbex TV kaart zelf moeten selecteren in het menu van Google Maps.
Dit doe je als volgt:

1. Menu
2. Mijn Plaatsen
3. Kaarten

(het tabblad "Kaarten" zit helemaal rechts weg - swipe dus even naar links)
 4. Selecteer een map die beschikbaar is in dit menu



Geen kaart van Urbex TV zichtbaar?
=> ben je met het juiste account ingelogd?

Mogelijkheid 1
Nee, log je uit en log opnieuw in met het CORRECTE Google account.


Mogelijkheid 2
Ja, ik ben met het juiste account ingelogd maar zie nog steeds deze gedeelde kaart van Urbex TV niet..


Volg dan deze procedure:
1. Maak gebruik van een computer/ laptop
2. Ga via een browser (bij voorkeur Google Chrome) naar map.google.be of maps.google.nl
2. Log in met je Google account dat je opgaf aan Urbex TV om je licentie te activeren
3. Ga naar het menu van Google Maps in je browser op pc/ laptop



4. Selecteer "MIJN PLAATSEN"

5. Kies het tabblad "KAARTEN"



6. Vervolgens zie je een lijst met alle kaarten die je zelf hebt gemaakt en de kaarten die met jou gedeeld worden.
Heb je nog geen gedeelde kaarten, dan is deze leeg.
Vind je hier de Urbex TV Map die je hebt aangevraagd?
Klik deze aan, probleem opgelost!

Geen kaart te vinden van Urbex TV waarvoor je een licentie betaalde?
Ga dan naar stap 7:

7. Klik op "AL JE KAARTEN WEERGEVEN"



8. Een nieuw venster wordt geopend.

9. Ga naar het tabblad "GEDEELD"

10. Alle kaarten worden hier weergegeven die met jou gedeeld zijn.
Zie voorbeeld hieronder.
Klik de gewenste kaart aan.



Zie je geen kaarten?
Dan zit je op een verkeerd Google account.
Log uit en begin deze procedure opnieuw.


11. De computer heb je nu niet meer nodig.
12. Herstart je smartphone/ tablet
13. Open de Google Maps app
14. Controleer of je met het correcte Google account bent ingelogd
15. Open in de Google Maps app het menu
16. Selecteer "MIJN PLAATSEN"
17. Vervolgens tabblad "KAARTEN"
18. Selecteer de Urbex TV Map die je hebt aangevraagd..

Zie je nog steeds de gevraagde Map niet na het toepassen van deze procedure?
Kijk dan na op je smarthphone of je synchronisatie met je Google account actief staat.
Als je smartphone geen synchronisatie toepast, dan is de nieuwe kaart ook niet zichtbaar.
Ga naar de instellingen van je smartphone >> Accounts >> Google account.
Schakel de synchronisatie in of vernieuw deze.
Herstart je smartphone en zoek je gevraagde gedeelde kaart opnieuw in het Google Maps menu.


 


Wat is de rechtstreekse link naar mijn Map?
Zie hier een overzicht:
VIP Map ULTIMATE
VIP Map ULTIMATE PRO
VIP Map EXCLUSIVE
URBEX TV YOUTUBE Map
Public Photo Locations Worldwide Map


 


Heb je een upgrade aangevraagd?
Een upgrade vervangt je vorige map(pen).
Dus dat wil zeggen dat je vorige kaart(en) niet meer beschikbaar zijn.
Een upgrade is dus een vervanging van een andere kaart of meerdere kaarten.
Alsook, indien je de meest complete map (= VIP Map EXCLUSIVE) aanvroeg zonder upgrade pack.. Dan zullen alle andere kaarten verwijderd worden.
De inhoud de verwijderde mappen is ook aanwezig op deze VIP Map EXCLUSIVE.
Je hebt dus maar 1 map meer nodig.

 


Probleem nog niet opgelost?
Herlees de bovestaande aandachtig opnieuw.